تعویض تسمه ویگو

روش تعویض تسمه موتور ویگو، فیدل، طرح کلیلک، کاوان و همتاز و…

روش  تعویض تسمه موتور ویگو، فیدل، طرح کلیلک، کاوان و همتاز و…

اول از همه باید مطمئن شویم که تسمه پاره شده است یا نه، زمانی که تسمه پاره می شود اگر موتوردر حال حرکت باشد به صورت ناگهانی متوقف می شود  هر چقدر گاز دهیم موتورسیکلت حرکت نمی کند تنها موتور روشن می شود و در جا گاز می خورد.

ابتدا پیچ های سمت چپ که در قسمت هندل( برخی موتورسیکلت ها دارای هندل می باشند و برخی فاقد هندل می باشند) باز می کنیم و قاپاق را در می آوریم اگر تسمه موتور پاره شده بود تسمه را از دور فولی عقب و جلو جدا می کنیم سپس به وسیله بکس بادی  فولی جلو را باز کرده و ساچمه کلاچ جلو را سر جای خود قرار می دهیم و تسمه جدید را ابتدا از سمت عقب سر جای خود قرار می دهیم سپس قسمت جلو قاب  و بعد فولی جلو را گذاشته و آن را سفت می کنیم، تسمه خود با چرخاندن فولی سفت می شود.

تعویض تسمه ویگو

نکاتی که هنگام تعویض تسمه موتور باید به آن دقت کنید

  1. دقت کنید تسمه ای که تهیه می کنید مرغوب باشد
  2. مطمئن شوید که از نظر اندازه مناسب موتورسیکلت شما می باشد.اگر تسمه کوچکتر باشد بعد از یک دور زدن تسمه پاره می شود. و اگرتسمه بزرگ باشد کشش موتورکاهش می یابد.
  3. ساچمه کلاچ نباید خوردگی داشته باشد
  4. بوش فولی لق نشده باشد
  5. فنر فولی عقب گیر نباشد
  6. در هنگام تعویض تسمه به هیچ عنوان از روغن یا گریس استفاده نکنید. اگر فولی به روغن آغشته شود باعث هرز چرخیدن تسمه شده و از طول عمر تسمه کاسته می شود.
  7. هنگام تعویض تسمه چیزی لای فولی نگذارید که باعث شکستن قطعه ای از موتورسیکلت شود سعی کنید از بکس شارژی یا بکس بادی استفاده کنید. اگر بوکس بادی همراه خود ندارید می توانید سمت دستگاه برق را باز کنید و با ابزار مخصوص آن را نگه دارید سپس با دسته بوکس معمولی باز کنید

هرگز به تعمیرکارانی که تجربه کافی در زمینه تعویض تسمه ندارند مراجعه نکنید. اگر نیاز به تعویض تسمه دارید و تسمه موتورشما پاره شده و وسط اتوبان یا هرجای دیگر در راه مانده اید می توانید با ما تماس بگیرید و موقعیت مکانی خود را برای ما ارسال کنید تعمیرکاران با تجربه امدادموتور در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شما خواهند بود

 هرآنچه که باید در مورد تسمه موتورسیکلت بدانید

نقش تسمه در موتورسیکلت انتقال نیرو به چرخ عقب می باشد.اگرچه هنوز در اکثر موتورسیکلت های جهان از زنجیر جهت انتقال نیرو استفاده می شود ولی استفاده از تسمه های لاستیکی و میل گاردان نیز کم کم جا می افتد.

تعویض زنجیر موتورسیکلت

مزایا و معایب تسمه موتورسیکلت و زنجیر

سیستم زنجیر پرسرو صدا است و دردسرزیادی دارد زیرا هم زنجیر نیاز به شست و شو دارد و هم باید مرتب روغن کاری و تنظیم شود چون اغلب فاصله چرخ عقب و موتور کم شده و زنجیر لق می زند ولی به راحتی قابل و تعمیر است.

سیستم تسمه لاستیکی بی صدا کار می کند و  احتیاج به روغن کاری ندارد ولی استحکام زنجیر را ندارد ولی به هر حال اگر فشار زیادی به آن وارد شود می تواند پاره شود و شما را در وسط جاده بگذارد.

تسمه موتورسیکلت

تسمه موتورسیکلت

 

این تسمه دور دو عدد فولی درون یک قاب که معمولا در سمت چپ وسیله  قرار می گیرد  و بخشی از وظیفه انتقال قدرت را به عهده دارد.

این تسمه جنس لاستیکی دارد و به مرور زمان پوست پوست شده و ممکن است گشاد شود و قدرت را به خوبی انتقال ندهد. معمولا این تسمه هر ده هزار کیلومتر باید بازدید شود و در صورت نیاز باید تعویض گردد.

فشار آوردن بیش از حد به موتورسیکلت، باعث فرسایش سریع تر این تسمه شده  و نیازاست که تعویض  شود.

موتورسیکلت هایی که دارای تسمه می باشند

ویگو، ژوپیتر،وسپا کاوان125، وسپا کاوان 150،پاکشتی، اس وای انsyn، فیدل، همتاز، اس فورs4، دایچی، طرح کلیک( هانی، واریال، s2, s4) هندا کلیلک

, , , , , , , , , ,
پنچرگیری موتورسیکلت

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست